Strony

czwartek, 31 stycznia 2013

CZYM KIEROWAĆ SIĘ PRZY WYBORZE GIMNAZJUM?

Helllooooo :D
Jak wam mijają ferie? Ja troszkę się nudzę ;_; Tak to bym sobie poszła na górkę pozjeżać na sankach, ale śnieg się rozpuszcza i wszędzie tylko woda,woda i kałuże :( Zmieniając temat-podobał wam się wczorajszy post co bardzo mnie cieszy ^^ Niedługo szykuje się kolejny taki pościk :D I znowu zmieniając temat zauważyłam, że na niektórych blogach dziewczyny radzą się czytelników, które gimnazjum wybrać. A ja będę oryginalna i nie będę się was pytać o radę, tylko wam doradzę :D
W takim razie dzisiejsza notka przeznaczona dla 6-klasistek czytających mojego bloga. Nie owijając w bawełnę przejdę do tematu :D

JAK WYBRAĆ GIMNAZJUM?
Na pewno nie jest to decyzja, którą podejmuje się szybko. Trzeba pomyśleć, zastanowić się...Wziąć pod uwagę plusy i minusy. Jest to pierwsza poważna decyzja, którą podejmujemy sami, bez rodziców. Może nie zależy od tego całe nasze życie, jednak chyba warto wybrać tak, by przez te 3 lata czuć się dobrze, prawda?

CZYM KIEROWAĆ SIĘ PRZE WYBORZE GIMNAZJUM?
To zależy od osoby i jej ambicji. Albo braku ambicji. Prz takim wyborze warto wziąć pod uwagę wiele rzeczy...

  • Reputacja-czasami prawdziwa, czasami wyjęta z bajki. Jeśli gimnazjum ma dobrą reputację, warto przemyśleć udanie się tam. Jeśli jednak ma złą...To wtedy zależy to tylko od ciebie. Jeśli nie przejmujesz się tym do jakiej szkoły pójdziesz-nie będziesz miał z tym problemu. Jeśli jednak przejmujesz się tym to raczej nie wybierzesz takiego gimnazjum... 
  • Znajomi-niektórzy wolą iść ze starymi znajomymi do nowej szkoły. Inni wolą zostawić koleżanki i kolegów z podstawówki, i poznać nowych ludzi w gimnazjum. Warto wziąć znajomych pod uwagę, jednak nie to jest najważniejsze.
  • Odległość-Kolejna z mniej ważnych rzeczy. Według mnie lepiej nie wybierać szkoły położonej od twojego domu o 10 kilometrów. Np. ja wybrałam gimnazjum do którego będę musiała dojeżdżać 7 przystanków tramwajem. Wolałam to niż takie do którego bym szła na piechotę 10 minut. Dlaczego? Ponieważ to gimnazjum obok mnie ma beznadziejną reputację i niski poziom.
  • Opinie innych-Żyjemy w dobie komputerów i internetu. Chyba żadnym problemem nie jest poszukanie na różnych forach opinii rodziców lub absolwentów danej szkoły. A może twoja koleżanka ma starsze rodzeństwo które chodzi lub skończyło szkołę do której chcesz iść?

Mam nadzieję, że trochę wam podpowiedziałam i pomogłam :D Chcecie więcej takich notek?
Tutaj taka mała mieszanka zdjęć z ostatniego miesiąca ^^

A to specjalnie dla was :D

6 komentarzy:

  1. Świetny temat :). Częściej pisz takie notki! ^.^

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis! Ja już wybrałam gimnazjum, ale po wielu przemyśleniach i to parę dni temu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny post. Mam taki sam temat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam 13 kilometrów do szkoły, bo mieszkam poza miastem. Ale nie chciałam iść do gimnazjum na wieś, więc wybierałam pomiędzy wszystkimi w mieście.

    OdpowiedzUsuń